Dziś jest:

KONTAKT

Urząd jest do Państwa dyspozycji w godzinach:

Pn: 7:15 - 16:15
Wt. - Pi: 7:15 - 15:00

tel. (061) 427-59-20
fax. (061) 427-58-58
sekretariat@lubowo.pl

Przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów - zmiana SIWZ

14-05-2013

Przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów - zmiana SIWZ

271.6.2013                                                                                        Łubowo 14.05.2013 r.
 
                                                                                                             
 
 
 
Zmiana Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
odpowiedź na pytanie oferenta
 
Dotyczy: przetargu na  
 
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo”
 
Działając art. 38 ust. 4 ustawy z dnia z 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zmianami), Zamawiający wprowadza zmianę w treści SIWZ, która nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia:
 
a) w zał. nr 6 do SIWZ – „Wzór umowy”  - §10 Umowy otrzymuje brzmienie:
 
1. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części umowy.
2. Zamawiającemu przysługuje także prawo do odstąpienia od umowy także w przypadku:
a) nie rozpoczęcia przez Wykonawcę wywozu odpadów komunalnych w ciągu 7 dni roboczych rozpoczynając od 1 lipca 2013 r. – odstąpienie nastąpi ze skutkiem natychmiastowym,
b) braku wyposażenia przez Wykonawcę właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady oraz worki/pojemniki zbiorcze na odpady zbierane selektywnie, w terminie do dnia 30 czerwca 2013r – odstąpienie nastąpi ze skutkiem natychmiastowym, chyba, że Wykonawca udowodni, iż wyposażanie nieruchomości w pojemniki jest zaawansowane przynajmniej w 70%,  nie ponosi winy za opóźnienie oraz wyposażanie ukończone zostanie w terminie 7 dni, wyznaczonym przez Zamawiającego na uzupełnienie braków,
c) przerwania wykonywania przedmiotu umowy na okres dłuższy niż 7 dni - odstąpienie nastąpi ze skutkiem natychmiastowym,
d) braku właściwej jakości usług świadczonych przez Wykonawcę, tj. niezgodnej ze siwz, a w szczególności przekazywania odpadów komunalnych zmieszanych do instalacji innych, niż wskazana w SIWZ, - przy czym w przypadek trzykrotnego stwierdzenia nieprawidłowego wykonania przedmiotu umowy stanowić będzie podstawę odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym.  
e) utraty przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania umowy, wynikających z przepisów prawa - odstąpienie nastąpi w terminie 3 dni od dnia otrzymania informacji o utracie uprawnień,
f) zaprzestania działalności przez Wykonawcę – odstąpienie nastąpi w terminie 3 dni od dnia otrzymania informacji o zaprzestaniu działalności.
     3. Rozwiązanie Umowy według zasad określonych w §10 ust.1 następuje w drodze
     pisemnego oświadczenia złożonego drugiej Stronie.
     4. Rozwiązanie Umowy przez Zamawiającego w trybie opisanym w ust. 1 nie wyłącza  odpowiedzialności Wykonawcy określonej w § 11.
 
b) w związku z tym, iż postępowanie dotyczy nieruchomości zamieszkałych §6 Umowy otrzymuje brzmienie:
 
1. Terminy:
- odbieranie i zagospodarowanie odpadów – od 1 lipca 2013r. do 30 czerwca 2014r.
- wyposażenie nieruchomości zamieszkałych na czas świadczenia usługi w pojemniki na odpady zmieszane i worki do selektywnej zbiórki odpadów zgodnie ze SIWZ od dnia podpisania umowy do dnia 30 czerwca 2013r.
- dostarczenie pojemników  i worków nowym kontrahentom w czasie świadczenia usługi w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia nieruchomości do obsługi
- wyposażenie „gniazd” - 14 dni od dnia podpisania umowy, nie później niż do dnia 30 czerwca 2013r.
- do 21 czerwca 2013r – dostarczenie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę
- do 10 czerwca 2013r. – dostarczenie przez Zamawiającego aktualnego wykazu adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych
Częstotliwość odbioru odpadów reguluje SIWZ.
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:
2. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień niniejszej umowy, a w szczególności dotyczące:
a) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy,
b) wystąpienia urzędowej zmiany podatków, w tym stawki podatku VAT po dacie zawarcia umowy,
c) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
d) odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych,
e) wprowadzenia zmian w stosunku do siwz w zakresie wykonywania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu umowy, w sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji zamówienia.
f) zmiany wykazanego sprzętu i wyposażenia pojazdów na sprzęt o parametrach nie gorszych niż określone w wykazie, zmiany osób uczestniczących w wykonaniu zadania
g) zmiany lokalizacji bazy magazynowo-transportowej na inną, spełniającą warunki siwz
h) inne zmiany przewidziane wprost w SIWZ
3. Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w drodze aneksu, pod rygorem jej nieważności.
 
 
 
Zważywszy, że uwzględnienie powyższych zmian w treści przygotowywanych przez Państwa ofert nie wymaga dodatkowego czasu, dotychczasowy termin składania ofert nie ulega zmianie.
 
 
Z poważaniem
 
 
                                                                  Przewodniczący Komisji Przetargowej
 

WYDARZENIA

12-11-2013

11 listopada 2013r. w Łubowie odbyły się uroczyste obchody Narodowego Święta Niepodległości.
O godz. 10.30 ksiądz proboszcz Jan Łykowski odprawił Mszę. św. w intencji Ojczyzny w kościele filialnym w Łubowie. Po Mszy mogliśmy podziwiać przedstawienie przygotowane przez Szkołę Podstawową im. Tadeusza Kościuszki w Owieczkach.


więcej

05-11-2013

Wójt Gminy Łubowo serdecznie zaprasza na uroczystości związane ze Świętem Niepodległości  11 Listopada.




więcej

NEWSLETTER

Sonda

Droga krajowa nr 5 Co sądzisz o problemie drogi nr 5? Drogi internauto, po zaznaczeniu jednej z odpowiedzi 1-3 zaznacz również jedną z odpowiedzi 4-5.
Stanowczo powinna być drogą krajową
 
107
Powinna zostać drogą gminną
 
9
Nic mnie to nie obchodzi
 
3
Jestem mieszkańcem gminy
 
63
Mieszkam poza gminą - jestem użytkownikiem drogi
 
20
Sonda jest zamknięta.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij